Recensie – Kobo aura h2o editie 2

splatoon en reader

Voor mijn verjaardag heb ik de kobo aura h20 editie 2 gekregen en ik zag dit als de kans om eens wat anders te recenseren dan een boek. Ik lees normaal alleen maar papieren boeken, maar sinds ik voor Dutch Venture Publishing recenseer lees ik ook Ebooks. Dit deed ik aanvankelijk op mijn tablet, maar het las niet fijn en mijn tablet had zo zijn kuren, dus besloot ik om voor mijn verjaardag een E-reader te vragen.

De E-reader die ik kreeg zat in een mooi doosje waarin hij goed beschermd werd tegen stootjes. In het doosje zaten tevens  een kabel om op te laden en een snelstartgids.

Deze Kbo is erg licht en ziet er mooi uit. Op de achterkant zitten ribbeltjes waardoor je E-reader minder snel uit je handen glijdt. Hij is wel kleiner dan ik verwachtte, maar het stoort me niet, ik vind het juist wel fijn dat hij zo compact is.

Het opstarten en instellen van mijn Kobo was erg makkelijk. Na het opladen start je hem gewoon op en hij laat je meteen de basis instellingen instellen. Vanaf dat moment is hij klaar voor gebruik. Het enige waar ik tegenaan liep is dat er geen gebruiksaanwijzing was voor het downloaden van je boeken. Als je inlogde met bol.com kon je via daar boeken aanschaffen en downloaden, maar als je boeken wilde overzetten moest je dit via je pc doen. Toen ik mijn E-reader aan had gesloten op mijn laptop heb ik eerst alle mapjes doorzocht om te kijken in welk mapje ik de boeken moest zetten. Uiteindelijk hoefden ze niet in een mapje, maar kon je ze er gewoon los op zetten. Lekker makkelijk dus, maar dat hadden ze wel ergens kunnen vermelden.

De E-reader is heel makkelijk in gebruik. Je kan makkelijk je boeken vinden en bij houden hoe ver je bent in je boek. Tik je tijdens het lezen in het midden van je scherm, dan kan je de helderheid aanpassen, het lettertype, de lettergrootte etc. Dit is heel makkelijk te doen. Tik je aan de rechterkant, dan ga je een bladzijde verder. Klik je links, dan ga je een bladzijde terug.

Wat nog meer super fijn is, is dat deze E-reader wacterdicht is. Je kan met je E-reader 60 minuten onder water blijven tot op een diepte van 2 meter. Ik lees graag bij water en ik wil graag in bad kunnen lezen als ik later een bad heb, maar dit furf ik vaak niet aan met papieren boeken, omdat ik bang ben dat ze beschadigd raken. Op vakantie heeft het een keer zo hard geregend dat mijn tent lekte aan de zijkant en na de stortbui kwam ik erachter dat mijn boeken helemaal beschadigd waren. Bij de Kobo aura h2o editie 2 heb je hier geen last meer van. Voor mij zijn er dus meerdere redenen om dol te zijn op mijn E-reader.

Ik geef wel meteen eerlijk toe dat deze E-reader niet het snelste apparaat is dat ik ooit gebruikt heb. Ook moet ik soms 2 keer duidelijk tikken op het scherm, voor hij reageert op mijn aanraking. Ik denk dat hierin nog veel verbetert kan worden. Ook heb ik het idee dat er snel krasjes op het scherm komen. Ik had hem een week en had hem nog niet eens gebruikt en er zaten al 2 krasjes op, terwijl hij alleen maar een keer uit de doos was geweest.

Maar dat weegt niet op tegen alle goede dingen. Ik heb mijn E-reader no zo’n 3 weken en ik heb hem alleen op mijn verjaardag opgeladen. Ondertussen is mijn E-reader nog steeds voor 85% vol, de accu is dus geweldig.

Nu kan je een E-reader niet goed beoordelen als je niet eerst het lezen test. Ik heb daarom eerst een boek gelezen op mijn E-reader voor ik een beoordeling ging schrijven.  Het lezen op mijn E-reader is echt ontzettend goed bevallen. Ik kan zoveel instelling aanpassen om het lezen comfortabel te maken dat het onmogelijk is om het lezen op de Kobo niet fijn te vinden.  Ik merkte wel dat bij het tweede boek waar ik nu aan begonnen ben het uitlijnen niet helemaal klopte waardoor de laatste letter in de zin soms wat wazig was. Dit kan ook aan het boek liggen, maar dat viel me wel op.

Licht, mooi, makkelijk in gebruik, waterdicht, stofbestendig.. Wat wil je nog meer!! De Kobo is een groot gemak en ondanks mijn matige verwachtingen bevalt mijn E-reader echt ontzetten goed!!

~ Live Your Life Reading

Geef een reactie

