Lauren Kate – Fallen

fallen

  • Genre: Young Adult – Fantasie
  • Uitgever: van Goor
  • Tijd uitgave: Septmeber 2010
  • Aantal pagina’s: 300
  • Nieuwprijs: 19.95

Wat als de persoon voor wie je voorbestemd bent nooit de JOUWE kan worden? Vanaf de allereerste schooldag trekt de mysterieuze, onweerstaanbaar aantrekkelijke en afstandelijke Daniël Grigori de aandacht van Luce Price. Hij komt haar akelig bekend voor en is haar enige afleiding op een plek waar mobieltjes verboden zijn en camera’s elke beweging waarnemen. Daniël laat heel duidelijk merken dat hij niets met Luce te maken wil hebben, maar ze kan hem niet negeren. Als een magneet wordt ze naar hem toe gezogen en ze is vastberaden om te ontdekken wat Daniël wanhopig geheim probeert te houden… ook al betekent het haar dood. Fallen is een gevaarlijke pageturner en het ultieme liefdesverhaal….

“Ik hoorde zoveel slechte dingen over dit boek, maar ik vind hem echt geweldig!!”

Zoals ik al 100 keer heb gezegd ondertussen ben ik absoluut niet van de liefdesverhaal, maar tegenwoordig hou je dat in boeken al niet meer tegen, dus dan maar naar de boeken zoeken die niet te klef zijn voor woorden. Dit boek draait om liefde, maar is absoluut niet klef. Waarom? Omdat het verhaal eromheen ook een grote rol speelt. Ik werd meegezogen in het verhaal omdat ik antwoorden wilde op de vragen die de rode draad van het boek bij mij naar boven brachten. Dat is bij mij altijd een goed teken.

En de karakter zijn echt super!! Ik zwijmel zo erg bij Cam en Daniël en ik vind Penn ook echt een gewedig personage. Alle karakters hebben een heel duidelijk karakter en lijken absoluut niet op elkaar en dat vind ik ontzettend goed aan het verhaal omdat er op deze manier meer dynamiek onstaat.

Er gebeurden dingen die ik niet verwachtte in het boek, goede verrassingen moet ik wel zeggen. Toch waren er ook voorspelbare momenten. Dit hou je helaas niet tegen in een boek, maar het is dan altijd wel goed als de schrijfster daar iets op verzint en met verrassingen voor de dag komt die het boek weer een nieuwe draai geven.

Het einde w

Geef een reactie

