Holly Bourne – Soulmates

soulmates

  • Genre: Young Adult
  • Uitgever: Veltman Uitgevers
  • Tijd uitgave: september 2013
  • Aantal pagina’s: 481
  • Nieuwprijs: 19,90

Eens in de zoveel tijd worden er twee mensen geboren die elkaars perfecte match zijn: soulmates. Je hebt meer kans om door de bliksem te worden getroffen dan je soulmate te vinden, maar wanneer twee van zulke mensen elkaar ontmoeten en verliefd worden slaat de natuur op hol.

Poppy is zeventien jaar oud, cynisch en heeft weinig vertrouwen in de liefde. Maar dan ontmoet ze Noah, de sexy gitarist, op wie haar hoofd en lichaam heftig reageren. Er ontstaat een relatie van aantrekken en afstoten, maar hun aantrekkingskracht is al snel zo sterk dat er grote rampen dreigen. De heftige regenbuien, bliksems en stormen zijn slechts het begin.

Met een geheime politieorganisatie op hun hielen worden Poppy en Noah geconfronteerd met een onmogelijke keuze: het einde van de wereld of een leven zonder liefde…

‘Matig verhaal, goed einde’

Ik hou deze review lekker kort, want ik die ene zin hierboven zegt geloof ik al genoeg. Door alle goede reviews ben ik het boek maar gaan lezen, ookal heb ik niks met liefdesverhalen. Ik zag zulke goede reviews dat ik erg enthousiast raakte over dit boek. Helaas moest het gewoon weer eens zwaar tegenvallen.

In het kort zal ik vertellen wat ik ervan vond. Het idee is dat de liefde tussen Poppy en Noah de hele wereld in gevaar kan brengen. Leuk concept. Ik heb alleen het idee dat dat hele idee naar de achtergrond valt en dat je 90% van het boek alleen maar leest over de liefde tussen deze twee personages. Iets wat sommige mensen vast geweldig vinden, maar waar ik een gruwelijke hekel aan heb. Ik had graag meer terug willen zien van het gevaar dat er zou moeten dreigen als Poppy en Noah bij elkaar waren en ik denk dat toch wel beter had gekund. Het gevaar had meer naar de voorgrond moeten treden naar mij idee. Gelukkig heeft het einde dit einigzins goed gemaakt. Dit is geen boek met een compleet happy ending. Ik moet ook zeggen dat als dat wel zo was geweest, ik dit boek maar 1 ster had gegeven. Maar het einde is sterk en erg goed geschreven, waardoor ik ontzetten genoten heb van de laatste pagina’s van dit boek.

Ook miste ik wat karakterontwikkeling. Ik merkte wel dat elk personage zijn eigen karakter had, maar dat er weinig veranderden door het verhaal heen. Ik hou ervan als er wat dieper in wordt gegaan op de personages in een verhaal.

Hou jij van liefdesverhalen en hou je van luchtige verhalen die je tussendoor even kan lezen? Dan raad ik je dit boek ten zeerste aan, maar hou je meer van de boeken die ik doorgaans geweldig vind, dan kan je deze misschien beter links laten liggen.

Ik geef soulamates 2,5 ster!

~ Live Your LIfe Reading

Geef een reactie

