Julie Cross – Tempest

tempest

  • Genre: Science Fiction
  • Uitgever: Unabridged
  • Tijd uitgave: Augustus 2012
  • Aantal pagina’s: 432
  • Nieuwprijs: 9.13

Jackson Meyer is hiding a secret. He can time-travel. But he doesn’t know how he does it, how to control it or what it means. When Jackson, and his girlfriend Holly, find themselves in fatal danger, Jackson panics and catapaults himself two years into his past, further than he’s ever managed before, and this time he can’t find a way back to the future. All the rules of time-travel he’s experienced so far have been broken and Jackson has no choice but to pretend to be his younger self whilst he figures out a solution. Jackson is tearing himself apart with guilt and frustration, wondering if Holly survived. He’s also become the target of an unknown enemy force and it seems even his dad is lying to him. Jackson is racing against time to save the girl he loves, but to do that he must first discover the truth about his family and himself. And stay alive.

Dit is één van de eerste keren dat ik een engels boek lees. Mijn eerste boek was the mazerunner en afgezien van de verplichte boekjes die we moesten lezen op school tijdens engels, is dit het tweede engelse boek dat ik vrijwillig lees. Mijn engels is opzich best wel goed, behalve mijn woordenschat. en ik hoop dat ik door het lezen van engelse boeken mijn woordenschat een stuk kan vergroten.

Ik moet eerlijk zeggen dat dit boek bij enigzins tegenviel. Het idee van het verhaal is origineel, maar niet helemaal goed uitgewerkt. Ik vind het verhaal te makkelijk en ik zou hem ook eerder aanraden voor iets jongere mensen. waarschijnlijk is dat ook de reden dat hij op bol.com tussen de kinderboeken staat. In het verhaal zitten vrij weinig details wat het enerzijds makkelijker maakt om te lezen, maar ook makkelijk om te begrijpen. Anderzijds neemt het een stuk spanning af in het verhaal omdat je zo weinig de diepte in duikt. Hierdoor is het boek wel fijn voor iemand die net engels leert, omdat het ook makkelijk is geschreven, met weinig moeilijke woorden, maar ik vind het iets te makkelijk en ook een beetje saai om te lezen.

Ik kwam er ook pas aan het einde van het boek achter dat er een tweede en zelfs derde deel is van deze serie. Het einde is heel open en je hebt door de vele oppervlakkige info in dit eerste deel veel vragen over het verhaal en over het tijdreizen, waardoor je nieuwsgierigheid toch getrokken wordt naar het volgende deel, omdat je wilt weten hoe het verhaal verder gaat en wat er allemaal nog gaat gebeuren. Ondanks dat ik het boek dus een klein beetje saai vond en onder mijn leesniveau, of misschien juist daardoor, ben ik heel benieuwd naar het volgende deel en ik hoop dat er meer details en meer spanning zit in het volgende boek.

Ik vind het verhaal wel heel origineel, er zijn weinig boeken die gaan over tijdreizen. De uitwerking had dus wel iets beter gekund, maar misschien komt dat nog. Ook de karakter zijn niet allemaal goed uitgewerkt, dus ook dat mag wel wat beter gedaan worden in het volgende deel. Ik hoop dat Julie Cross dit goed maakt in de andere delen.

Ik geef Tempest 3 sterren!

~ Live Your Life Reading

Geef een reactie

