Nooduitgang-recensie-exemplaar-original

• Genre: Juridische thriller
  • Uitgever: Dutch Venture Publishing
  • Tijd uitgave: Juli 2016
  • Aantal pagina’s: 300
  • Nieuwprijs: 17.95

Fraudeonderzoeker Katerina Carter weet gewoon niet wanneer ze met een zaak moet stoppen en daardoor komt ze terecht in een aantal lastige en gevaarlijke situaties. Nu ze geen werk meer heeft en haar geld opraakt, heeft Kat dringend meer cliënten nodig, of ze moet met hangende pootjes terug naar haar oude, saaie negen-tot-vijf-baantje bij haar vorige werkgever. En dat is wel het laatste wat Kat wil.Dus als Susan Sullivan, de hoogste baas van Liberty Diamond Mines, Kat inhuurt om de verdwenen financieel directeur van het bedrijf terug te vinden – en de gigantische som gestolen geld die hij met zich meegenomen heeft – neemt Kat de opdracht net iets te graag aan. Rood staan is natuurlijk een belangrijke stimulans om moeilijke klussen aan te nemen, maar haar enthousiasme verandert al snel in doodsangst als twee werknemers van Liberty op brute wijze worden vermoord. Kat beseft dat dit onderzoek wel eens gevaarlijker zou kunnen zijn dan ze had verwacht…

“Dit boek kan je beter als volwassene lezen”

Heeeyyyyy Readers,

Vandaag weer een recensie voor jullie. Helaas een recensie waar ik niet zo positief over ben en waar ik ook niet heel veel over kan schrijven. Ik ga het dan ook erg kort houden. In het boek waren weinig mensen met een bepaald soort karakter, iets wat ik juist belangrijk vind aan een verhaal. Er was ook weinig persoonlijke ontwikkeling te zien bij de hoofdpersoon. Geen persoonlijke belangrijke redenen om bepaalde dingen wel of niet te doen.

Ook kwamen er zoveel moeilijke woorden en moeilijke stukken tekst in het verhaal voor dat ik elke keer mijn interesse verloor in het boek. Ik ben nu nog aan het nadenken over wat sommige dingen betekenden. Er staan zoveel feitelijke beschrijvingen in het boek, dat ik denk dat je dit boek beter kunt lezen als je volwassen bent en kennis hebt van het onderwerp diamantmijnen en handel. Okay, niet persé kennis, maar het is handig als je vrij intelligent bent als je dit boek zonder vragen wil kunnen lezen om het zo maar te zeggen.

Goed, om het verhaal niet helemaal af te kraken, zal ik toch ook maar zeggen dat het verhaal wel goed in elkaar zat en dat ik me continu afvroeg wie wat gedaan had en hoe het verhaal zou eindigen. Het einde viel me helaas ook weer wat tegen, want ik wilde graag weten hoe het met Katerina zou aflopen na het oplossen van de zaak, maar helaas lees je daar niks meer over.

Ik ben dol op thrillers, maar zoals je hierboven kan lezen is dit boek me echt heel erg tegen gevallen.

Een pluspunt voor het goeie verhaal en de originaliteit, maar minpunten voor de moeilijkheidsgraad en de slechte karakterontwikkeling.

Ik geef dit boek 2 sterren!