Schaduw-van-de-tijd-recensie-exemplaar-original

• Genre: Young Adult
  • Uitgever: Dutch Venture Publishing
  • Tijd uitgave: februari 2017
  • Aantal pagina’s: 350
  • Nieuwprijs: 17.95

Hannah is helemaal klaar voor een heerlijk rustige zomer na haar eerste werkjaar op een middelbare school. Samen met haar broer Ben gaat ze naar het vakantiehuisje van hun moeder in Arizona. Daar loopt ze Josh, de oude jeugdvriend van Ben, na jaren weer tegen het lijf. De kleine jongen uit het Navajo-reservaat is plotseling niet zo klein meer, en Hannah voelt meer voor de volwassen Josh dan alleen maar vriendschap. Maar al snel is het gedaan met de rust. Nacht na nacht wordt Hannah geplaagd door vreemde nachtmerries over het verleden van de Navajo’s en griezelige schimmen die haar achtervolgen. De schaduwen komen steeds dichterbij… en waarom komt Josh ook steeds in haar dromen voor? Soms is het verleden nog niet echt voorbij.

“Tot op het allerlaatste moment heb ik genoten van dit geweldige boek.”

Ik begin gelijk maar even met de cover. Hij is zo moooooii!! De vlindertjes die continu terugkeren in het verhaal, maar die ook op elke bladzijde van het boek staan zijn echt heel mooi. Ook de dromenvanger op de cover komt terug in het boek. De cover is mooi donker en geeft mij het idee dat het verhaal zal bestaan uit vele raadsels en geheimen die allemaal onthuld zullen worden naarmate je verder leest. Ik ben dus echt dol op deze cover, goed gedaan!

De schrijfstijl is ook erg fijn. Je leest de pagina’s makkelijk weg en zo kom je vlot door het verhaal heen. Let alsjeblieft wel op de spelfouten, want ik kwam er een aantal tegen en ik houd er persoonlijk niet van als er in een boek spelfouten zitten. Kleine foutjes kunnen gebeuren, maar probeer er wel extra goed op te letten. Door de informatie die je allemaal in het boek kan vinden, heb ik ook het idee dat er veel research is gedaan voordat dit boek geschreven werd en dat is ontzettend fijn! Zo leer je ook een beetje over de geschiedenis van de native americans (indianen) die in het verhaal voorkomen. Nu heb ik al een grote liefde voor deze cultuur en vind ik het ontzettend interessant, dus dit aspect van het boek gaf voor mij extra motivatie om het te gaan lezen.

Qua personages was ik meteen helemaal dol op Hannah. Ik herkende mezelf vanaf de eerste seconde in haar en dat maakte dat ik ontzettend met haar meeleefde en echt meegesleurd werd in het verhaal. Ook Josh heeft een hele goeie indruk op me gemaakt. Hij is een native american, dusja, dan smelt ik gelijk natuurlijk. Ik zou zo graag iemand zoals hij in mijn vriendengroep willen hebben om zijn goeie karakter, maar stiekem ook omdat hij er natuurlijk goddelijk uitziet (KwijlKwijl). De hoofdpersonages maken duidelijke veranderingen door in het verhaal die ook logisch zijn. Het is fijn om te zien hoe bepaalde karakters zich ontwikkelen naarmate het verhaal zich vorderde.

Qua verhaal moest ik echt heel hard zoeken naar kritiekpunten en eigenlijk heb ik die nog steeds niet gevonden, behalve dan mijn gebruikelijke kritiekpunt dat er voor mijn gevoel weer meer geklef in het verhaal voorkomt dan nodig is. Ik vond het verhaal ontzettend goed en ik wilde mijn Ebook eigenlijk niet meer aan de kant leggen, want het was zo ontzettend leuk, vermakelijk en spannend! Er komen aardig wat onverwachte wendingen voor in het verhaal en daardoor blijft je interesse groot en zal je niet snel stoppen met lezen. Ik wilde zo graag weten hoe het af zou lopen dat ik af en toe misschien iets te snel ging lezen, omdat ik de antwoorden zo graag wilde weten πŸ˜›

Ik kan in dit geval niets anders doen dan dit boek een dikke 5 sterren geven! Ik kan niet wachten om meer van je te lezen Jen Minkman!

~ Live Your Life Reading