Vanessa Gerrits – Zilveren vleugels

Screenshot_2017-02-04-18-02-02

  • Genre: Young Adult
  • Uitgever: Dutch Venture Publishing
  • Tijd uitgave: februari 2017
  • Aantal pagina’s: 320
  • Nieuwprijs: 17.95

Een jaar nadat Max Lucy’s vleugels stal (en Lucy Max’ hart stal) is hij vastberadener dan ooit om haar vleugels terug te geven. Dankzij een mechanisch prototype van angellicumzilver zullen de Engel en de Kraai eindelijk samen kunnen vliegen.

Maar Lucy’s gedwongen huwelijk met beschermengel J.J. en de rol die Max ongewild speelt in een machtsspelletje tussen de Tribalkraaien staan hun gevleugelde liefdesgeluk in de weg. Wanneer een oude bekende zich opwerpt als onverwachte nieuwe vijand, staan Lucy en Max recht in het kruisvuur van zijn wraaklust.

De werelden van Engelen en Kraaien zijn nog nooit zo nauw met elkaar in aanraking gekomen – zullen ze verenigd worden of elkaar vernietigen?

‘Dit boek laat me achter met zoveel vragen’

Laat ik meteen maar zeggen dat ik heel erg genoten heb van dit boek en dat als ik eenmaal aan het lezen was, ik niet meer wilde stoppen. Ik wilde zo graag meer weten over Lucy, over Max, over Ben en over hoe het zou aflopen tussen J.J. en Lucy. Het boek gaf me continu reden om verder te lezen en dat was super om mee te maken! Ik heb wel wat kritiek maar daar kom ik zo op.

De schrijfstijl is fijn,makkelijk en ook op sommige momenten erg grappig en zorgde ervoor dat ik snel door het boek heen las en dat ik werd meegetrokken in het verhaal en soms het idee had dat ik zelf in het verhaal zat. Het verhaal is makkelijk volgbaar, maar het is niet zo’n simpel verhaal dat het saai wordt. De karakters zijn leuk en duidelijk beschreven en hebben allemaal hun eigen persoonlijkheid die in het boek goed naar voren komt. Dit is fijn, want zo kan je je beter inleven in de personages. Het verhaal had echt goede ontwikkelingen ten opzichte van deel 1: tweedehands vleugels. Waar je in deel 1 altijd in Nieuw-Anvers was, kwam je nu ook op andere plekken. Ook kom je meer te weten over de tribalkraaien die je in deel 1 een kort momentje voorbij ziet komen. Deze twee dingen voegen zoveel waarde toe aan het verhaal!!

Goed, dan nu wat kleine puntjes van kritiek. Ik kwam bijvoorbeeld wat spelfoutjes tegen en veel mensen lezen daar overheen, maar als ik ze eenmaal zie erger ik me er heel erg aan, dus dat is misschien wel een tip. Nu heb ik het E-book gelezen, dus ik weet niet of deze fouten ook in de paperback-versie staan, maar in het E-book heb ik er wel een paar gespot. Ook merkte ik in het verhaal dat er tussen sommige zinnen tijd verstreken was, maar dat er niet even een blank space gebruikt is, wat ik zelf af en toe wel erg storend vond. Ook moet ik toch even zeuren over dat hele liefdesgedoe in het boek. Het overtrof voor mij heel erg het avontuur in het boek. Ik was af en toe echt spuugzat van het geklef, en dat romantische gedoe. Dat ging voor mij toch echt te ver. Nu houd ik daar sowieso niet van, dus misschien vind een ander het wel leuk, maar zeker in dit verhaal was er voor mij teveel verliefd gedoe.

Om af te sluiten met iets goeds moet ik zeggen dat ik tot het einde geboeid ben tot het verhaal en dat ik benieuwd ben naar een eventueel nieuw deel. Want ik heb nog zoveel vragen! Hoe gaat het verder met Max en Lucy, wat gebeurt er met J.J.? Wat komt er van Lukas Hill? Hoe kan je een kraai worden? Wat gaat er gebeuren tussen Claar en Raffyr? Ik wil zo graag meer van dit verhaal horen en ben echt enthousiast over het verhaal, dus wat mij betreft krijgt dit boek een dikke 4 sterren!!!!!!!

~ Live Your Life Reading

Geef een reactie

