Jesper Wung-Sung – Dubbelgangers

dubbelgangers

  • Genre: Young Adult
  • Uitgever: Clavis B.V.B.A
  • Tijd uitgave: augustus 2015
  • Aantal pagina’s: 168
  • Nieuwprijs: 15.95
 Jonas voelt zich geweldig.  Hij heeft net de beste voetbalwedstrijd van zijn leven gespeeld. Alles lukte gewoon, en dat heeft ook Maria gezien. Maar als Jonas even later thuiskomt, gebeurt er iets heel vreemds: zijn ouders laten hem niet binnen. Eerst denkt Jonas nog dat het een flauwe grap is. Tot hij in de huiskamer een jongen ziet. Een jongen die als twee druppels water op hem lijkt… Meteen daarna duiken er twee mannen op, die geen goede bedoelingen hebben. Jonas vlucht en ontmoet een Ian en daarna Ronnie. Alle drie hebben ze hetzelfde meegemaakt. Samen ontdekken de voortvluchtigen waarom ze door hun ouders verstoten zijn en waarom er jacht op hen gemaakt wordt.
“Gelukkig is dit verhaal geen realiteit”

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit boek niet meer dan 3 sterren ga geven en ik ga je uitleggen waarom.
Ik vind het idee achter het verhaal erg goed en het was erg interessant om te lezen wat er gebeurt met de belangrijke personages in het verhaal, want geloof me, dat is echt belangrijk voor het verhaal en dit maakt het verhaal ook boeiend. Ik wilde continu verderlezen om te weten hoe het zou eindigen, dus ik moet zeggen dat ik het boek in 1 zuch heb uitgelezen, terwijl me dat normaal nooit lukt. Hiervoor complimenten aan de schrijver van het verhaal! Het verhaal was ook zo geschreven dat je precies wist hoe Jonas zich voelde. Naarmate zijn gevoel en staat veranderde, kreeg je kortere zinnen, afgebroken zinnen, zinnen die op een gegeven moment nergens meer op slaan. Je hebt aan het eind het idee dat je met een robot aan het meelezen bent. echt goed gedaan.
Toch kan ik dit boek niet het beste boek noemen dat ik heb gelezen. Voor mij was het te kinderlijk geschreven. Het was ontzettend makkelijk. Dus ondanks dat ik er snel doorheen las, vond ik het erg vervelend dat het zo makkelijk geschreven was en dat het lettertype zo relatief groot was vond ik ook niet echt een succes. Niet dat het lettertype heel groot was, maar ik hou ervan als het lettertype wat kleiner is en de tekst wat dichter op elkaar staat.
Het was voor het verhaal misschien goed om te zinnen steeds korter te maken etc. zodat je je meer inleeft in Jonas, maar ik vond het ontzettend irritant. Geef mij maar gewoon een boek dat meer tekst bevat en je op een andere manier in het verhaal meetrekt. Ik snap het idee en het is zeker gelukt, maar het is absoluut niet mijn ding.
Als laatste wil ik ook nog zeggen dat de karakters van de personages wel iets uitvergroot mochten worden. Ik hou ervan om te weten hoe een personage in elkaar steekt. Ik weet ook dat dat in dit verhaal niet heel belangrijk was om te weten, maar toch mis ik het wel heel erg als ik weinig over personages weet. Ik voel me dan minder betrokken bij het verhaal en dat vind ik erg jammer.
Wel ben ik blij dat dit verhaal niet in het echt bestaat, want dit zou echt zo kut zijn om mee te maken, pfffffffffff.
Wel een goed verhaal en een goed idee, maar naar mijn idee missen er toch nog wat dingen aan, helaas. Daarom geef ik 3 sterren voor dit boek.
~ Live Your Life Reading
Geef een reactie

