“Met drie jaar kende ik het hele alfabet al”

Hoi allemaal!

Mijn naam is M.C. Kleuver en ik ben al heel vroeg begonnen met lezen. Met 3 jaar kende ik het hele alfabet al, dus ik kon beginnen met het lezen van kleine woordjes. Mama, papa en dat soort kleine woordjes. In de kleuterklas verveelde ik me meestal dood, gewoon omdat ik wilde leren. Het eerste boekje dat ik me kan herinneren dat ik las is ‘de Leeuw is Los’. Dat boekje heeft heel wat jaartjes in mijn kast gestaan. Daarna volgde meteen een serie: De Vijf. Een serie over vier kinderen en een hond die samen op avontuur gaan. De boeken bevatten ongeveer 80 pagina’s aan fun. Misschien een goed idee om ze nog eens te lezen? Daarna, toen ik ongeveer in groep acht zat, kwam de grootste fandom van de wereld in mijn leven: Harry Potter. De boeken heb ik één voor één verslonden. Momenteel zijn we al een aantal jaartjes verder en ik moet zeggen dat ik echt Potterologie heb gestudeerd. Ik weet er best veel van.

Momenteel lees ik vooral (literaire) thrillers. Ik vind het heerlijk om met een kloppend hart in bed te liggen en te lezen wat voor erge, meestal vreselijke dingen gebeuren. Echt heerlijk. Of ik vaak lees? Heel veel, maar dan vooral blogs. De boeken schieten er soms een beetje bij in. En als ik dan lees, dan doe ik dat meestal ’s avonds in bed of op een zondag met mijn voetjes omhoog.

Vorig jaar ben ik begonnen met bloggen. Op mijn blog postte ik eens in de week mijn eigen geschreven column. Dat verwaterde na een tijdje, totdat ik afgelopen januari op het begrip ‘Wordpress’ stuitte. Ik ben weer begonnen met columns schrijven en heb dit verder uitgebouwd tot de blog zoals die nu is. Ik probeer divers te zijn, maar ook heel dicht bij mezelf te blijven. Zo gaan mijn columns ook vaak over dingen die ik meemaak of wat me is opgevallen. Ook is het prettig om andere blogs te lezen om daar weer inspiratie vandaan te halen. Wist je dat je door mijn verhalen heen heel goed kunt zien hoe mijn gedachten werken? Zo benoem ik heel vaak of het licht of donker is.

Wat ik hoop te bereiken? Vooral plezier. Zo lang ik het leuk vind om te bloggen en ik dat uitstraal, zal ik dat blijven doen. Mezelf zo kennende is dat nog heel lang. Ik vind het echt heel leuk om mijn blogs te promoten via social media en de berichten en de statistieken in de gaten te houden. Als is dat nooit zo goed voor je humeur, haha. Houdoehoje, Kijk je ook op mijn blog?  M.C. Kleuver Blog

~ M.C. Kleuver

 

harrypotter

 

Geef een reactie

