Herfst, waar denk je dan aan?

Ik heb voor 1/10/2016 een gastblog geschreven voor M.C. Kleuver Blog. Deze gastblog mag ik ook op mijn blog plaatsen, dus lees hem lekker door. Neem ook een kijkje op zijn blog, hij plaatst erg leuke verhalen!

De herfst is begonnen, al lijkt dat misschien niet zo. Het thema voor deze blog is dan ook dit seizoen, de herfst.

Waar denk je aan bij het woord herfst?Β 

Zit ik nog lekker te genieten van het mooie zomerweer hier in Leeuwarden, krijg ik ineens de vraag of ik wel een gastblog wil schrijven over waar ik aan denk bij het woord herfst, even omschakelen dus! Van het mooie weer even vooruit blikken naar het seizoen dat eraan zit te komen. Ik zal meteen maar even met de deur in huis vallen: ik ben totaal geen herfst- of winterpersoon. Geef mij maar de lente en de zomer. Ik hou niet van kou, ik hou niet van regen en al helemaal niet van harde wind. Dus je kan wel raden waar ik als eerste aan denk bij herfst. Juist ja, kou, regen en harde wind.

Kou, regen en harde wind. De drie sleutelwoorden die mijn eerste gedachten bij het woord herfst goed samenvatten. Niet echt positief hea? Daarom besloot ik om voor deze blog toch iets verder in te gaan op mijn gedachten bij het woord herfst. Hierbij kwam ik erachter dat ik toch wel positieve dingen kon vinden. Ik ben bijvoorbeeld gek op de bladeren die naar beneden vallen en van groen helemaal naar rood/bruin kleuren. Lekker een eind wandelen en door de bladeren heen dansen en schoppen, iets wat ik altijd al als erg fijn heb ervaren. Dit is stiekem toch wel het meest mooie aan de herfst, iets waar ik elk jaar opnieuw naar uitkijk. Het tweede waar ik aan denk, is herfstvakantie. Na de zomervakantie is de herfstvakantie de eerste vakantie die we weer hebben van school en ik ben natuurlijk dol op vakantie! Films kijken hoort ook bij mijn gedachten aan de herfst. Ik ben dol op films kijken, zeker als het herfstachtig weer is. Lekker knus op de bank met een fleecedeken, de kachel lekker warm en een heerlijke kop thee. De herfst is natuurlijk het seizoen waarin het al kouder wordt en ondanks dat ik een hekel heb aan kou, ben ik wel dol op het dragen van warme truien. In de zomer kan ik deze bijna niet dragen, dus in de herfst ga ik los en draag ik zovaak mogelijk een lekkere warme trui.

Nu ik erover nadenk begint de herfst steeds wat leuker te worden. Ik merk ook aan mezelf dat ik in de herfst veel meer lees. Waarom precies weet ik niet eens, maar als het koud is lees ik vaker en meer dan wanneer het warm is. Wat dat betreft is de herfst het perfecte seizoen om veel bezig te zijn met mijn grootste hobby. Helaas denk ik bij herfst ook aan depressie. Ik heb altijd last van een slechter humeur zodra het kouder wordt. Ik merk dat ik slechter in mijn vel zit, dat ik me sneller ziek voel en dat ik ook veel vermoeider ben.

Al met al is de herfst erg leuk en beschrijven de bovengenoemde dingen wel wat ik bij herfst denk en voel, maar ik blijf erbij dat je mij beter de zomer kan geven dat de herfst. Daarom kruip ik nu lekker terug in de warme nazomer van dit jaar en sluit de herfst gelukkig nog even buiten.

~ Live Your Life Reading

automne-gifs-animes-1139733

Geef een reactie

