“Lezen helpt mij door een proces in het leven”

Ik ben Nakita Veltman, een studente van 18 jaar die banketbakster in opleiding is. Ik ben zelf een blogger bij nakita”s library die in januari 2 jaar blogt, maar pas sinds dit jaar weer opgekrabbelt is door research en persoonlijkheid in mijn blogs. Ik blog met liefde, dus doe mijn best om tijd er voor vrij te maken. Natuurlijk is dat niet altijd mogelijk, maar er komt altijd wel wekelijks een heerlijke boek recensie online. Ik probeer te variëren zodat iedereen wat op mijn blog kan vinden, maar young adult neemt wel erg de overhand. Tussendoor lees ik ook andere boeken, Want anders verveelt het wel.

IK zou het leuk vinden als je een kijkje neemt op nakitaslibrary.wordpress.com en mij wilt volgen via Facebook, Twitter en instagram onder de naam nakitaslibrary.

  • Hoe mijn passie voor lezen is begonnen

Mijn passie met lezen is begonnen toen ik nog heel klein was. Ik ben zelf altijd iemand geweest die in gedachte verzonken zat en verhalen verzon. Ik ben altijd meer een loner geweest, want dan kan je ook geen ruzie krijgen. soms heb ik dat nog steeds, maar ik durf nu wel meer dan vroeger. Ik lees sinds het mbo weer echt vanwege boekverslagen en door vrienden die ook lazen ben ik het weer op gaan pakken.

  • Wie heeft te maken gehad met het ontstaan van die passie?

Mijn vrienden, school en later ook social media doordat ik begon met bloggen.

  •  Met welke boeken ben je begonnen met lezen?

Ik ben begonnne door de honger spelen en de grijze jager serie. Ik begon weer plezier te zien in het lezen en sinds dien lees ik altijd wel wat!

  •  Hoe het lezen over is gegaan in bloggen?

Ik was opzoek gegaan naar afleiding, want ja in moeilijke tijden wil je afleiding hebben. Er zijn veel manieren van afleiding, maar lezen hielp mij om in te zien dat ik niet de enige was met problemen en dat er altijd wel een oplossing is. Je kan ook goed een boek zoeken bij je stemming en dat is super. Uiteindelijk heb ik dus in 2015 een blog opgezet, ookal was ik bang dat ik zou falen doordat ik niet boeiend zou zijn. Mijn eerste blog bestond ook uit maar zo een 150 woorden want ja, wat moet je er over zeggen. Uiteindelijk heb ik een manier gevonden om mijn mening te onderbouwen en gelukkig zijn mijn volgers blij met mijn manier van vertellen, want soms krijg ik ook de reactie van super dat je het zo zegt. Je zegt waar het op staat en onderbouwt jouw mening.

  •  Wat doet lezen met jou?

Lezen is een hobby, maar ook een passie geworden. Het zorgt voor ontspanning, maar ook voor afleiding. Het helpt mij door een proces van het leven, niet alleen  door de lessen die erin zitten maar ook door het plezier wat ik eraan beleef.

  •  Lees je vaak?

ik doe mijn best om iedere dag te lezen, maar mensen hebben ook aandacht nodig en school en werk moeten ook gebeuren dus het lukt niet altijd. ik doe het wel zo veel mogelijk door E-books op mijn telefoon te hebben, een boek naast mijn bed en om overal mee naar toe te sleuren voor wanneer ik een wacht moment heb.

  • Heb je vaste leesmomenten?

ik doe mijn best om onderweg te lezen en voor het slapen. Het lukt niet altijd doordat ik afgeleid word, maar meestal wel!

  •  Welke genres vind je leuk en waarom?

Ik lees op dit moment veel Young Adult door onder andere mijn leeftijd, maar ik hou ook erg van thrillers en romans. Fantasy ligt mij niet helemaal, maar vind het voor de afwisseling leuk. Ik lees eigenlijk alles wat er is van Poëzie tot dagboeken tot fictie. Het leuke aan Young Adult vind ik dat je je aangesproken voelt door de leeftijd van de hoofdpersonen, maar vaak herken ik mij meer in boeken van oudere personages tegen de 30!

  •  Welke boeken raad je aan voor mensen die niet weten waar ze moeten beginnen met lezen?

Ik zou beginnen om te kijken naar wat je leuk vindt. Is er een film die je heel erg leuk vond, kijk dan of er ook een boek van is. Een boek vertelt veel meer dan een film. Lees blogs over boeken die je leuk lijken of zoek in de boekhandel een beetje naar boeken. Hou je van drama? ga dan voor een roman. Hou je van spanning? ga dan voor thrillers. hou je van tiener verhalen, ga voor young adult. Hou je van erotiek, ga dan voor erotische romans. Hou je van bovennatuurlijk en apart, ga voor fantasy. Zo kan ik nog wel even doorgaan!
Stap op de boeken verkoper af en vraag hen om een tip. In een boekhandel helpen ze je graag want ja, ze doen het vaak met liefde en daar zijn ze voor!

~ Nakita Veltman

5 gedachtes over ““Lezen helpt mij door een proces in het leven”

  1. De meeste bloggers die bij mij komen vertellen, vertellen over lezen, omdat mijn blog meer in dat thema is. Zelf zou ik het toch heel leuk vinden als je misschien een stukje zou willen schrijven voor op mijn blog over je passie. Zou je dit leuk lijken?

    Like

  2. Pingback: Oktober #10 – Nakita's Library

Geef een reactie

