Vanessa Gerrits – Tweedehands Vleugels

9200000060402006

  • Genre: Fantasy
  • Uitgever: Dutch Venture Publishing
  • Tijd uitgave: 30 Juni 2016
  • Aantal pagina’s: 350
  • Nieuwprijs: 17.95

Max heeft nieuwe vleugels nodig. En als Kraai – een wezen dat deels mens, deels monster en deels machine is – kan dat alleen maar door ze te stelen van een ander gevleugeld wezen. Een Beschermengel bijvoorbeeld. Iemand zoals Lucy. Lucy verliest alles met haar vleugels: haar vrijheid, haar carrière en mogelijk zelfs de ziel van haar Bestemmeling. Maar één veer blijkt genoeg om haar leven terug in handen te krijgen … Elk met een verborgen agenda, sluiten de Engel en de Kraai een ongewone alliantie. Er staan levens, harten en vleugels op het spel. Maar wat win je als je verliest? En is het het waard?? 

Als eerste wil ik even laten weten dat dit het allereerste boek is dat ik recenseer voor Dutch Venture Publishing. Ik heb dit boek uitgekozen vanwege het genre, want ik ben gek op Fantasy. Het boek is echt een aanrader!

Ik val qua mening maar meteen met de deur in huis. Afgezien van het fantasy gedeelte was dit echt niet mijn soort verhaal. Ik zal ook uitleggen waar dat door komt. Ik lees namelijk geen boeken met (veel) romantiek erin. Ik heb een hekel aan dat kleffe gedoe en verhalen die draaien om liefde. Houdt jij wel van liefde en romantiek, dan is dit zeker weten een goed boek voor je, zeker als je ook gek bent op fantasy.

Afgezien van bovenstaande kan ik zeggen dat ik echt ontzettend heb genoten van het lezen van dit boek. Ik ben gek op Max en Raffyr, de twee belangrijkste kraaien uit dit eerste deel. Beste vrienden, die elkaar zo aanvullen en toch zo afstoten. Raffyr is op mij overgekomen als een gestoorde, gekke, ruwe maar ergens toch hele lieve kraai, zoals wezens als zij heten in het boek. Ook Max is een personage met wie ik goed zou kunnen opschieten als hij echt zou bestaan. Hij is, afgezien van het feit dat hij een kraai is, een hele lieve jongen met een oprecht hart en echte gevoelens. Wat ik mooi en leuk vind aan Max is dat je kan zien hoe hij verandert door het verhaal heen. Hij wordt steeds ‘menselijker’.  Ook bij Lucy, het engelenmeisje in het verhaal zie deze verandering heel goed. Waar Max van monsterlijk wezen naar menselijk verandert, verandert zij van een ontzettend meisje naar iemand die regels overtreedt om maar te doen wat voor haar goed voelt, als is het volgens de regels van de engelen fout.

Om de hoofdlijn in het verhaal zweven nog allemaal kleine verhaaltjes die steeds ietsje worden uitgebreid om verder te ontplooien in het volgende deel van deze serie. Daarom weet ik nu al dat ik verder wil lezen. Er zitten nog allemaal vragen in mijn hoofd die hopelijk in de toekomst beantwoord gaan worden. Dit is ook meteen waarom ik doet boek echt aanraad voor andere lezers. Ondanks de rode draad in dit boek die best logisch en voorspelbaar is, merk je ook de kleine stukjes verhaal van andere personages die in ieder geval bij mij heel veel nieuwsgierigheid wekken naar het volgende deel, omdat ze zoveel vragen achterlaten.

De schrijfstijl vond ik zelf echt heerlijk. Het las ontzettend vlot en makkelijk en als ik eenmaal echt aan het lezen was wilde ik ook eigenlijk niet meer stoppen. Ik heb bij andere mensen gezien dat ze moesten wennen aan de schrijfstijl, maar ikzelf heb daar helemaal geen last van.

Het is dus een sterk verhaal met vele goede aspecten en sterk neergezette personages met allemaal een uitzonderlijk karakters. Zeker een aanrader!

~ Live Your Life Reading

 

2 gedachtes over “Vanessa Gerrits – Tweedehands Vleugels

  1. Pingback: Win! Win! Win! – Live Your Life Reading

  2. Pingback: Vanessa Gerrits – Zilveren vleugels – Live Your Life Reading

Geef een reactie

