Bookhaul januari 2016

Ja, je ziet het goed, ik heb besloten om elke maand een update te doen van welke boeken ik die maand heb gekocht.

Ik probeer te minderen met boeken kopen en deze maand heb ik er daarom maar 2 gekocht. Ik zal daarom ook niet elke maand een bookhaul posten, want ik zal niet elke maand meer boeken kopen. Ook heb ik een boek gewonnen. Deze zal ik even op een rijtje zetten.

  •  Suzanne Young – Het programma

Ik kom heel vaak in de boekenwinkel, en eigenlijk elke keer pakte ik dit boek, maar ik legde hem telkens weer weg. Waarom? Het onderwerp heeft met zelfmoord te maken en dit onderwerp komt voor mij gewoon heel dichtbij. Ik heb de achterkant wel duizend keer gelezen en het sprak me echt aan, maar ik durfde gewoon het onderwerp niet aan. Toch heb ik hem uiteindelijk wel gekocht, omdat ik hem toch steeds opnieuw tussen mijn opties zette als ik eenmaal in de winkel stond.

Achterkant: In de wereld waarin de 17- jarige Sloane leeft, is het uiten van gevoelens verboden. Depressies onder jongeren is een heuse epidemie en de enige oplossing is het Programma.
Sloane heeft al een broer verloren aan de epidemie en kijkt dus wel uit voor ze in het openbaar gaat huilen. Tegen haar ouders en op school liegt ze als er naar gevoelens gevraagd wordt, want als ze maar denken dat je depressief bent… Sloane en haar beste vriend James vrezen het Programma, omdat je weliswaar terugkeert met een schone lei, genezen van je depressie, maar men neemt er je herinneringen af.. James en Sloane beloven dat ze elkaar zullen helpen om niet naar het Programma te gaan, maar het wordt steeds moeilijker de waarheid te verbergen en het Programma zit hen op de hielen….Ze worden steeds zwakker….En dan…

Prijs: 19.95A

 

  • Lauren Kate – Teardrop

Ik heb dit geweldige boek geleend uit de bieb tijdens de zomervakantie. Ik vond het verhaal zo goed, dat ik het boek heel graag in mijn boekenkast wilde. Helaas kon ik hem in de winkel alleen in paperback vinden, en ik houd persoonlijk veel meer van hardcover versies van boeken. Vorige week plaatste iemand een post op Facebook dat ze teardrop verkocht in hardcover versie, dus je kan wel raden dat ik meteen heb gereageerd. nog geen 3 dagen later mocht ik een supermooi exemplaar van dit boek in mijn kast zetten. Ik ben er echt dolgelukkig mee!

Achterkant: Nooit huilen… Dat heeft Eureka’s moeder haar op het hart gedrukt. Nu is Eureka’s moeder onder mysterieuze omstandigheden verdronken en Eureka wil eigenlijk ook dood. Ze geeft alleen nog om een bijzonder boek. Daarin staat het huiveringwekkende verhaal van een meisje dat een heel continent in zee huilde. Als een vreemde jongen Eureka vertelt dat ze in gevaar is, krijgt hij haar ook bijna in tranen. Tranen die een wereld kunnen wegspoelen…

Prijs: 18.99

 

  • John Green – Papertowns

Gekocht, omdat dat het eenrader van een vriendin was. Ik moet hem nog lezen, maar ik heb in de week dat ik het boek kocht ook hetzelfde boek gewonnen, dus ik heb hem nu twee keer in mijn kast staan. Het is niet echt mijn genre, maar ik ben toch wel benieuwd wat het verhaal mij gaat brengen.

Achterkant: Margo was altijd al gek op mysteries. En bij alles wat daarna kwam, kon ik me nooit aan de gedachte onttrekken dat ze misschien wel zo van mysteries hield dat ze er zelf een werd. Q (Quentin) en Margo negen jaar oud zijn, vinden ze in het park een dode man. Die avond klimt Margo het slaapkamerraam en het hart van Q binnen. Maar hun levens gaan daarna verschillende kanten op. Negen jaar later klimt Margo opnieuw Q’s kamer binnen. Ze neemt hem mee op een nachtelijk avontuur om nooit te vergeten. De volgende dag is ze verdwenen. Margo blijkt aanwijzingen te hebben achtergelaten die alleen Q kan ontrafelen. Geïntrigeerd gaat hij op zoek naar de jonge vrouw op wie hij in stilte verliefd is, geholpen door zijn vrienden Ben en Radar, en Lacey, een vriendin van Margo. Maar wil Margo wel gevonden worden? 

prijs: 14.95

 

Heb jij ook interesse in deze boeken?? Ik kan je aanraden om ze uit de bieb te lezen zodat je weet of je de boeken leuk vind. Daarna zou ik ze pas kopen, maar als je ze meteen wilt hebben kan je dat ook doen, want geef nou maar toe, die covers zijn echt geweldig!

~ Live Your Life Reading

12873621_1686069904993762_202970868_o.jpg

 

2 gedachtes over “Bookhaul januari 2016

Geef een reactie

