Allen Zadoff – Boy Nobody “De opdracht”

9789044822861-cover--178

  • Thema: Young Adult
  • Uitgever: Clavis B.V.B.A., Uitgeverij
  • Tijd uitgave: okober 2014
  • aantal bladzijdes: 383 pagina’s

Hij was de perfecte moordenaar. Zonder naam. Zonder verleden. Zonder geweten. Tot hij vragen begon te stellen. Nu is het Programma bang dat de waardevolle soldaat een zwakke schakel is geworden. Daarom krijgt Boy Nobody een nieuwe opdracht. Een test. Boy Nobody ontdekt dat niets is wat het lijkt: het Programma niet, zijn vertrouwelingen niet, de waarheid niet.

Heb je ook wel eens het idee dat bij series het eerste boek het beste is en dan de volgende boeken vaak minder goed zijn? Bij dot boek zal je dat idee niet hebben. Ik vond het eerste deel (zie de recensie over Boy Nobody) echt geweldig om te lezen, maar dit boek heeft me gewoon nog veel meer meegesleurd dan de eerste. Het verhaal geeft je het hele boek heen zoveel vragen dat je door wil lezen om de antwoorden te vinden.Β  De spanning blijft heerlijk hoog en ik heb geen moment het idee gehad dat ik het boek weg wilde leggen. Sterker nog, ik had deze uit en ben meteen doorgegaan in deel 3, zo spannend en interessant is dit verhaal.

Ik vind het geweldig om te kunnen lezen en leren hoe de hoofdpersoon denkt en waarom hij dingen doet. Alle twijfels die doorgaat, en alle veranderen die je bij hem ziet door het boek heen maken het zo leuk om door te lezen!

Je krijgt een goed beeld van alle personages en je begrijpt waarom zij bepaalde acties ondernemen. Je wil alleen maar meer en meer van ze weten. Het verhaal zuigt je mee alsof je er zelf in zit, dat is echt een pluspunt.

Het is een beetje een korte recensie deze keer, maar ik weet gewoon even niet wat ik erover moet zeggen, behalve dan dat het een geweldig boek is dat in mijn ogen deel 1 nog wel overtreft. Wil je zelf een indruk van het verhaal hebben, lees de trilogie dan wel op volgorde, de boeken kunnen niet los gelezen worden! maar dit is echt een tip om te lezen!

Het enige kritiek punt is weer dat ik de tussenkopjes geen bijgevoegde waarde vond hebben en daarom ergerde ik me er heel erg aan. Daarintegen leest het boek wel heel vlot en blijf je niet hangen doordat het verhaal zo langdradig is.

Kortom: Een mega grote aanrader voor jullie!

~ Live Your Life Reading

Geef een reactie

