Allen Zadoff – Boy Nobody

9200000011552107

  • Thema: Young Adult
  • Uitgever: Clavis B.V.B.A., Uitgeverij
  • Tijd uitgave: Augustus 2013
  • Aantal bladzijdes: 303

Ik moet even iets opbiechten.  Ik had dus nog nooit van dit boek gehoord. Iets wat voor mij raar is, want ik lees veel en ga vaak naar de boekenwinkel hier in Leeuwarden. Ook ben ik lid van een aantal Facebook groepen waarin vaak boeken worden besproken, maar dit boek, of beter gezegd, deze serie had ik nog nooit iets over gehoord, tot ik dus mailde met de uitgeverij Clavis met de vraag of zij misschien een boek hadden om te recenseren zodat ik het bloggen en recenseren kon starten en uitproberen. Ik kreeg van hen deze serie toegeschoven en ik moet eerlijk zijn dat ik zelf nooit zulke boeken zou uitkiezen om te lezen en dat mezelf er wel een beetje toe moest zetten om dit boek in handen te nemen en te beginnen.

Had ik dat maar een paar dagen eerder gedaan. wauw. Vanaf seconde 1 werd ik meegetrokken in het verhaal doordat er veel mysterie in zat waardoor ik super nieuwsgierig werd naar het hele verhaal achter Zach en naar het werk wat hij doet en waarom. Allen Zadoff heeft deze nieuwsgierigheid echt heel goed bij mij weten op te wekken en zorgde er zelfs voor dat ik nu niet kan wachten om verder te lezen in deel 2. Zach heeft zelf niet gekozen voor het leven dat hij nu leidt en dat wordt goed naar voren gebracht door de twijfels en gevoelens die hij tijdens het boek ontwikkelt en de veranderingen die je merkt tussen de eerste opdracht en de tweede.

Ook de personages waren erg goed uitgewerkt. Al vanaf moment 1 dat ik Sam leerde kennen was ik gek op haar, terwijl ik ondertussen ontzettend achterdochtig was over wie ze was en waarom ze zelf zo achterdochtig was. Ik vond Sam hierdoor het meest intrigerende personage, omdat ik gewoon continu bezig was met haar uit te vogelen.

De spanning bleef het hele boek door hoog op een fijne manier. Het was niet teveel spanning, maar het was ook absoluut niet saai. Ik genoot er echt van dat de spanning continu wat bleef hangen en op de goede momenten werd opgebouwd, of juist heel even een beetje weg viel. Daardoor bleef ik lezen en genieten en verlangen naar meer en dat is bij mij heel belangrijk in een verhaal.

Dan moet ik nu toch ook even een onderwerp aansnijden waar ik me heeeeeeeeeel erg aan ergerde en dat was het volgende: Het boek had geen duidelijke hoofdstukken, en nu vind ik dat niet zo heel erg, maar wat erg vervelend was, was dat om de paar bladzijdes, soms zelfs om de bladzijde de eerste zin in een groter lettertype was gezet. Als hier een betekenis achter zit, dan wil ik die graag weten, want ik kon er niet achter komen waarom de lay-out op die manier gedaan was. Ik vond het niet nuttig en vooral heel irritant. Ik snap wel dat er geen hoofdstukken in zijn gestopt, want het verhaal ging aan één stuk door en ik denk dat ze daarom dit als oplossing hebben om toch structuur en wat rust aan te brengen in het verhaal in plaats van 1 lang verhaal te maken, maar ik vond het zelf dus erg vervelend.

Een aanrader is het dus zeker!! Ik kruip nu weer lekker in deel 2 van deze geweldige serie, want ondanks dat kleine ergerpuntje ben ik razend benieuwd wat er in het volgende deel gaat gebeuren.

~ Live Your Life Reading

2 gedachtes over “Allen Zadoff – Boy Nobody

  1. Ik had ook nog niet eerder van dit boek gehoord, maar je recensie maakt me wel nieuwsgierig!

    P.S. Het is misschien handig om ook de beschrijving op de achterkant te plaatsen in je recensies, zo weet de lezer een beetje waar het boek over gaat 😉

    Like

Geef een reactie

